mystery

De meest ervaren Mysteryshoppers van Nederland.

Wil jij meer informatie over mysteryshoppen?

BEL ONS

Mystery Shopping

Mystery shopping is het gebruik van getrainde en gebriefte personen om klantgerichte processen te meten. Mystery shoppers doen zich voor als echte klanten. Zij rapporteren hun ervaringen op een gedetailleerde en objectieve wijze.

Ethische principes

  • Het doel is om managementinformatie te verstrekken over processen en/of kwaliteitsbeleving.
  • Mystery shopping valt onder de wetgeving van het land waar de opdracht wordt uitgevoerd.
  • De medewerkers moeten geïnformeerd worden dat een mystery shop project opgestart gaat worden. Een onderzoek moet:
    • Ethisch verantwoord zijn
    • Relevant zijn
    • Praktisch zijn
    • Objectief zijn
    • Veilig voor de mysteryshoppers zijn

Het gebruik van hiervan is de laatste jaren in alle branches sterk toegenomen. De voorkeur van bedrijven om mystery shopping in te zetten ligt in het feit dat op een snelle manier inzicht verkregen wordt waar verbeterkansen liggen binnen de organisatie.

Mystery shopping constateert, maakt onderlinge vergelijkingen mogelijk en adviseert. Om dit mogelijk te maken worden mystery shoppers ingezet. Zij gaan pas op pad als zij gekwalificeerd zijn. Hun kwaliteit bepaalt voor een groot deel de validiteit van het onderzoek. Dat is de reden dat veel tijd en energie gestoken wordt in opleiding en training van deze mensen. Training op het gebied van waarnemen, zowel visueel als auditief, opslaan in het korte termijn geheugen en rapporteren.

Retail Reality mag zich in de 20 jaar dat zij bestaat rekenen tot de top op het gebied van Mystery shopping in Nederland en Europa. Hoge kwaliteit wordt zichtbaar in het grote aantal retailorganisaties dat intussen gebruik maakt van de diensten van Retail Reality.

Met trots kunnen wij dan ook zeggen:

De meest ervaren Mystery shoppers van Nederland.

© Copyright - Retail Reality 2016